Stichting Petje af Vught

Stichting Petje af organiseert iedere zondag, parallel aan het schooljaar, activiteiten om schoolgaande kinderen (leeftijd 10 t/m 14 jaar) uit de gemeente Vught die minder kansen krijgen, die kansen wél te geven.

Zo willen ze bijdragen aan kansengelijkheid voor alle kinderen. Daarvoor organiseren ze activiteiten met gastsprekers die de kinderen in contact brengt met nieuwe beroepen en nemen zij ze o.a. mee naar musea, theaters en nog vele andere leerzame activiteiten. Petje af opent deuren voor kinderen die normaal gesloten zouden blijven. Het verbreedt hun wereld doordat ze hun talenten ontdekken!

Na het succes van de eerste groep van 16 deelnemende kinderen, is er dit schooljaar ook een tweede groep gestart. Stichting Petje af is ook aangesloten binnen de gemeente Vught bij de Taalklas, waar onder andere Oekraïense kinderen aan deelnemen. Inmiddels worden gesprekken gevoerd met de gemeente ‘s-Hertogenbosch en andere partijen om te onderzoeken of het succes van Petje af Vught een vervolg kan krijgen in Den Bosch. Stichting Sociaal Accent ondersteunt Stichting Petje af graag bij hun groeiambities.